Clouds: The Relation of Terror and Terrorism to Aesthetics

Auteurs

  • Samuel Weber Szegedi Tudományegyetem

DOI :

https://doi.org/10.14232/kulonbseg.2017.17.1.231

Mots-clés :

terror, terrorism, aesthetics, Nazi era, 9/11, screen memory

Résumé

The article discusses the relation of terror, terrorism and aesthetics in a historical context that seems far too wide: through an inclusion of a historical past that the experience of 9/11 seems to differentiate itself from. The paper starts of comparing the clouds around Hitler’s plane in Leni Riefenstahl’s film The Triumph of the Will (1934) and the clouds of dust in the place of the destroyed Twin Towers of NYC on September 11, 2001. The two images provide a basis for discussing the relations of terror, terrorism, and aesthetics.

Téléchargements

Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.

Biographie de l'auteur

Samuel Weber, Szegedi Tudományegyetem

Samuel Weber a chicagói Northwestern Egyetem professzora, az intézmény párizsi Kritikai Elmélet programjának vezetője.

Téléchargements

Publiée

2016-09-15

Comment citer

Weber, S. (2016). Clouds: The Relation of Terror and Terrorism to Aesthetics. KÜLÖNBSÉG (Difference), 17(1). https://doi.org/10.14232/kulonbseg.2017.17.1.231

Numéro

Rubrique

Művészet és praxis